ייעוץ הורמונלי ואנטי-אייג'ינג

איזון מושלם בין הגוף והנפש

העידן המודרני בו אנו חיים אמנם מאפשר לכולנו נוחיות טכנולוגית וקידמה שמקלות עלינו באינסוף דרכים בשגרת היום היום, אך מנגד, יוצר עבור מרביתנו אורח חיים דינמי ומהיר שדורש מאיתנו המון כוחות פיזיים, ולפעמים נורא קשה לעמוד בקצב המטורף שלו.

השילוב בין קצב החיים הגבוה בו אנו מתפקדים לשלל גורמים סביבתיים נוספים, עלול ליצור חוסר איזון הורמונלי בגוף שלנו - תופעה המשפיעה לרעה על הגוף הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית והרגשית. ההורמונים הם חומרים כימיים שאחראים על תהליכים רבים בגוף שלנו ומשפיעים בין השאר גם על התפקוד הרגשי והקוגניטיבי שלנו. טיפול הורמונלי הוא טיפולי ייחודי המסייע לך להשיב את האיזון האבוד לגוף לשפר משמעותית את איכות החיים, והתחושה הכללית שלך.

איך מטפלים בחוסר איזון הורמונלי?

בקליניקה של פרופ' ציפי שטראוס תוכלו לקבל ייעוץ הורמונלי מקיף, המתאים בדיוק לכם באופן אישי, בהתאם לתוצאות הבדיקה ההורמונלית ושיחה מעמיקה אתכם, כדי להבין לעומק מה מפריע לכם וכיצד ניתן לטפל בבעיה באמצעות טיפול הורמונלי חלופי שיסייע להשיב לכם את האיזון, החיוניות והתשוקה לחיים.

בואו לפגישת ייעוץ בקליניקה בסביון!

מלאו את הפרטים ואשמח לחזור אליכם ולתאם מפגש היכרות וייעוץ הורמונלי בקליניקה.

תודה רבה, הפניה נשלחה.

אחזור אליך בהקדם,

באהבה, ציפי.

_D9A3786+.jpg
טופס הרשמה אנטי אייג'ינג

פרופ' ציפי שטראוס גם  בסושיאל עקבו אחרי לכל מה שצריך לדעת על עולם האנטי אייג'ינג:

_D9A4318+.jpg

ממה נובע חוסר האיזון ההורמונלי?

ישנן סיבות רבות שעשויות לגרום לחוסר איזון הורמונלי בגוף:

• תזונה לא מאוזנת, מחסור בויטמינים חיוניים וצריכת מוצרים עתירי הורמונים מן החי

• סטרס - האדרנלין המופרש בגוף במצבי לחץ מגרה את מערכת העצבים וגורם לנשימה מהירה, קצב פעימות לב גבוהה ועבודה מאומצת של כלי הדם והריאות. סטרס יוצר גם מתח נפשי שמשפיע על הגוף שלנו.

• מחסור בפעילות גופנית שאופייני לעידן שלנו, גורם לחלופת הורמונים איטית.

• גורמים סביבתיים: קרינה וזיהום אוויר אליהם אנחנו נחשפים בכמויות גבוהות מדי יום.

• תרופות המכילות אסטרוגן

• תת פעילות של בלוטת התריס

• גיל המעבר

כיצד בא לידי ביטוי חוסר איזון הורמונלי?

האיזון ההורמונלי הוא חשוב מאין כמותו לבריאות ולהרגשה הכללית שלנו. חוסר איזון הורמונלי מעכב תהליכים חשובים בגוף עשוי להתבטא במספר פרמטרים: רמות אנרגיה נמוכות ועייפות כרונית, מצבי רוח קיצוניים, חרדה ודיכאון, תפקוד קוגניטיבי ועוד, פגיעה בכלי הדם ומחלות קרדיווסקולריות, פגיעה במערכת החיסונית, אי סדירות של המחזור החודשי, בעיות פוריות בקרב נשים וגברים ועוד.

טיפול הורמונלי בסימפטומים של גיל המעבר

גיל המעבר, או בשמו הרפואי "מנופאוזה", מוגדר אצל נשים כגיל בו הגוף חווה ירידה חדה ברמות ייצור אסטרוגן, ההורמון הנשי. התופעה הזו מתרחשת בסמוך לסיום תפקוד מחזור הווסת והשחלות, עם סיום "גיל הפריון" ומביאה את הגוף למצב של חוסר איזון הורמונלי.

האסטרוגן אחראי על תפקודן התקין של מערכות רבות בגוף, ביניהן המוח, הלה, כלי הדם, הכליות דרכי השתן ועוד, ולכן מחסור בו משבש את תפקודן של המערכות הללו ועשוי לגרום לתסמינים רבים שנפוצים מאוד בקרב נשים בסביבות בגילאי 45-50 ולעיתים אף לפני. כיום אנו מכירים בכך שגם גברים סובלים מתופעת גיל המעבר.

מהם התסמינים של גיל המעבר?

חוסר האיזון ההורמונלי עשוי להתבטא בסימפטומים מגוונים, החל משיבושים בזמני קבלת הווסת, דרך גלי חום, יובש בריריות, בנרתיק ובעור, שינויים קיצוניים במצבי הרוח, הפרעות שינה, דופק מואץ, ירידה בחשק המיני, דלקות בדרכי השתן ועד עליה במשקל, עצבים ותחושה של "פתיל קצר" כלפי הסביבה.

תופעות גיל המעבר אצל גברים באות לידי ביטוי בשינויים במצבי הרוח, עליה ברמות הסוכר והכולסטרול, פגיעה בחשק המיני ועוד סימפטומים דומים לאלו הנשיים.

איך מתמודדים עם תופעות גיל המעבר?

הדרך הטובה והיעילה ביותר להתמודד עם התופעות המעיקות של גיל המעבר הן טיפול הורמונלי חלופי, או במילים אחרות - טיפול המשלים את כמות ההורמונים הנדרשת בנוסף לזו המיוצרת על ידי הגוף באופן טבעי. הטיפול ההורמונלי מסייע בבלימת הסימפטומים ומשפיע גם על תפקוד העצמות, הלב וכלי הדם וכמובן, על התחושה והמראה הכללי שלך.

הטיפול ההורמונלי חייב להיות מותאם אישית, בדיוק לצרכים הפיזיולוגיים שלך, וכאשר הוא מבוצע על ידי פרופ' ציפי שטראוס, רופאה בעלת ניסיון עשיר וידע נרחב בתחום, תוכלי להיות בטוחה שאיכות החיים שלך תשתפר והצבע יחזור ללחיים.

מתי כדאי להתחיל טיפול הורמונלי?

מחקרים שבוצעו בתחום זיהו חלון הזדמנויות ייחודי בו קבלת טיפול הורמונלי היא יעילה במיוחד. לכן, לא מומלץ להתחיל בטיפול הורמונלי מעבר לגיל 60, או לאחר שחלפו מעל 10 שנים מהפסקת הווסת.

האם כל אחד יכול לקבל טיפול הורמונלי?

טיפול הורמונלי אינו מתאים לכל הגברים והנשים. למעשה, ישנן לא מעט מצבים רפואיים בהם לא מומלץ לקבל טיפול הורמונלי, למשל במצבים של קרישיות יתר בדם, מחלות רקע כמו לחץ דם גבוה וסוכרת, נשים הסובלות מסרטן השד ועוד. לכן, נדרש ייעוץ הורמונלי ראשוני אצל מומחה שידע לאבחן את הצרכים הגופניים והנפשיים שלכם, ולהתאים טיפול מקצועי ומקיף בהתאם לצרכים האינדיבידואלים שלכם.

למי שאין ביכולתה לקחת תחליפים הורמונלים מומלץ להעשיר תזונה בפיטואסטרוגנים ולקחת תוספי פיטואסטרוגנים מותאמים אישית. הכל על פיטואסטרוגנים במהלך פגישת הייעוץ שלנו :)